راه هایی برای رسیدن به فروش پایدار و حفظ آن

چگونه فروش پایدار داشته باشیم؟

فروش پایدار به مدیریت فروشی اطلاق می شود که یک مشتری از ما به صورت ادامه دار انجام می دهد. در واقع اگر ما بتوانیم از یک مشتری چند بار فروش داشته باشیم در حقیقت یک فروش پایدار داشته ایم. داشتن فروش پایدار و همیشگی یکی از اهداف مهم و مطلوب برای هر فروشنده یا تولید کننده‌ای است. اما باید در نظر داشته باشید که برای تحقق این هدف باید همواره آگاهانه اقدام کرده و در جهت دستیابی به فروش پایدار تلاش کرده و بازار را به خوبی شناخت.

از نظر مشاور بازاریابی از جمله نکاتی که باید برای دستیابی به فروش پایدار همواره مورد نظر قرار بگیرند موارد زیر می باشد:

در فروش کالا یا خدمات خود سعی کنید یک معامله برد-برد ایجاد کنید

فروش پایدار

فروش کالا باید به گونه ای باشد که علاوه بر اینکه خودتان به دنبال سود و فروش بالای کالا هستید و این هدف خود را در نظر دارید بلکه همزمان با آن باید در نظر بگیرید که مشتریان نیز باید با تهیه کالا یا خدمات شما رضایت و سودمندی لازم را داشته باشند. به بیان دیگر در هر معامله موفق و پایداری باید هر دو طرف معامله رضایت و بهره مندی مطلوب را داشته باشند تا هدف فروش پایداری عملی شود.

در ارائه کالا یا خدمات به روز باشید

مشتری مداری

گذشت زمان و از بین رفتن یا کاهش کاربرد کالا یا خدمات شما و همچنین تغییر نیازها و انتظارات مشتریان از جمله مواردی است که می تواند آسیب زیادی به میزان فروش و بخش فروش شما وارد کند. برای اجتناب از چنین مشکلی و پیش بینی این مشکل در آینده باید بتوانید کابردها و استفاده های محصولات خود را مجدداً تغییر دهید یا اصلاحاتی را در آن بوجود آورید. این کار علاوه بر اینکه شما را از صرف هزینه های بالا رها می کند بلکه کالای شما همچنان می تواند در بازار باقی مانده و به رقابت با سایر کالاها بپردازد.

 

همچنین بخوانید:برنامه ریزی برای فروش بهتر

 

کاری کنید تا شما را دلسوز خودش بداند نه دلسوز جیب خودتان

حفظ مشتری

در هر مشارکت یا معامله ای افراد نیاز دارند ابتدا اعتماد آنها جلب شود. فروش نیز از جمله این موارد است که مشتریان به اعتماد کردن نیاز دارند. بنابراین لازم است قبل از اینکه به موفقیت خود در فروش یا عقد سریع قرارداد بپردازید ، سعی کنید اعتماد لازم بین خود و مشتریانتان ایجاد کنید. از جمله این موارد ، این است که به مشتریان خود از طریق رفتار و واکنشهای غیر کلامی یا کلامی این مفهوم را القا کنید که نیاز آنها برای شما در الویت است و اینکه بتوانید کالایی متناسب با نیاز آنها در اختیارشان قرار دهید برایتان مهمتر از میزان فروش خودتان می باشد. در صورتی که بتوانید چنین حسی را در مشتریان خود ایجاد کنید می توانید به موفقیت در دستیابی به فروش پایدار بیاندیشید.

همچنین بخوانید: روش هایی برای تبلیغات کم هزینه کسب و کار

به درخواست‌ها و تقاضای مشتریان خوب گوش کنید

فروش پایدار

گاهی ممکن است برخی فروشندگان برای ابراز دانش و میزان اطلاعات خود بی وقفه شروع به صحبت کردن درباره کالا یا خدمات کنند ؛ در صورتی که در فروش پایدار و برقراری رابطه با مشتریان اصل مهم و اساسی این است که شما به درخواست و تقاضای مشتریان خوب گوش کنید و تنها به سوالاتی که از شما می پرسند و نکاتی که می تواند به آنها کمک کند اشاره کنید. با رعایت این اصول رفتاری به راحتی می توانید مشتریان دائمی و فروش پایدار داشته باشید.

به سلیقه ها و طرز فکرهای متفاوت احترام بگذارید

چگونه فروش پایدار داشته باشیم؟

گاهی ممکن است برخی از افراد به نحوه فروش یا بازاریابی شما ایراد بگیرند ؛ از جمله این موارد می توان به این نکته اشاره کرد که افراد به روز و جوان معمولاً به روشهای نوین بازاریابی بیشتر تمایل دارند و در مقابل افرادی که سن بالایی دارند ممکن است از روشهای فروش و بازاریابی قدیمی بیشتر استقبال کنند و آن را مطلوب تر و بهتر بدانند. شما به عنوان یک فروشنده که مشتریان برایشان در اولویت هستند باید بتوانید به هر دوی این طرز فکر احترام بگذارید و با هر دو گروه ارتباط برقرار کنید و خدمات رسانی خود را متنوع کرده تا بتوانید به همه سلیقه ها خدمات رسانی کنید.

برای دستیابی به فروش پایدار برند ایجاد کنید

برندینگ ، جذب مشتری

امروزه به یقین باید گفت که تنها راه کسب موفقیت پایدار و مستمر برای یک کسب و کار، تثبیت نام تجاری است. به این دلیل که بازاریابی در یک کسب و کار یعنی همه چیز و به نقل قول از ال ریس همه هدف بازاریابی چیزی نیست جز تثبیت نام محصول و یا خدمت در ذهن مخاطب. ما برای اینکه در کسب و کارمان به فروشی پایدار برسیم نیازمند یک استراتژی در بازاریابی هستیم و آن استراتژی چیزی بجز خلق برند نخواهد بود. زمانی که توانستیم برند خود را بسازیم قطعاً به فروشی پایدار دست پیدا می کنیم و شرایط بد اقتصادی تاثیر بسیار کمی بر کسب و کار ما خواهد داشت.

امیرحسین للـه ئی

امیرحسین للـه ئی
امیرحسین للـه ئی فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات ، مدیر و نویسنده وبسایت برلند.علاقمند به کسب و کار اینترنتی و هر آنچه که به آن مربوط است.امیدوارم در کنار شما همراهان خوب برلند بتوانم به دانسته های خودم و شما کمی اضافه کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *