بهینه سازی محتوا

نکاتی در خصوص بهینه سازی یا سئو محتوا

سلام خدمت شما دوستان خوب برلند.در خدمت شما هستم با آموزش بهینه سازی محتوا (سئو محتوا) وبسایت.

بهینه سازی وبسایت آیتم های مختلفی داره و بهینه سازی محتوا یکی از مهمترین آیتم ها در بهینه سازی یا سئو وبسایت میباشد.دلیلش هم این هست که کاربران محیط وب در واقع برای خوندن و دیدن همین محتوا و مطالبی که شما در وبسایتتون منتشر کردید روانه سایت شما میشن.پس باید تمرکز خاصی در بهینه کردن محتوا وبسایت داشته باشید و اهمیت بالایی برای محتوای وبسایتتون قائل بشید.

بهینه کردن محتوا یا سئو محتوای وبسایت :

برای بهینه کردن محتوای وبسایت پارامتر ها و معیارهای مختلفی وجود دارند که توجه به این پارامتر ها میتونه تا حد زیادی ترافیک سایت شما رو افزایش بده و مطالب شما بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشند.

۱- کلمات کلیدی :

کلمات کلیدی

توصیه میکنم قبل از اینکه شروع به نوشتن یک مطلب کنید ابتدا کلمات کلیدی مرتبط با مقالتون رو پیدا کنید.این امر به شما کمک میکنه تا در یک مسیر مشخص نوشته خودتون رو پیش ببرید و از اضافه گویی و نوشتن موضوعات بی ربط پرهیز کنید.سعی کنید بهترین کلمات کلیدی رو برای نوشتتون پیدا کنید برای اینکار میتونید خودتون رو به عنوان یک کاربر فرض کنید و به این فکر کنید اگر قرار باشه در مورد مطلبتون جستجو کنید چه کلمات و چه جملاتی رو سرچ میکردید؟ راهکار بعدی استفاده از پیشنهاد های گوگل هست!زمانی که شما در باکس جستجو گوگل متنی رو تایپ میکنید یک سری پیشنهاد های بیشتر جستجو شده رو برای شما نمایش میده شما میتونید در کلمات کلیدی خودتون از این واژه ها استفاده کنید. ابزار بعدی keyword finder ها هستند که امار دقیقی از واژه های جستجو شده بر اساس زمان (سال، ماه ، هفته و حتی روز ) رو به شما نشون میدن و حتی میتونید مقایسه کنید کدوم کلمات جسجتو بیشتری نسبت به سایر کلمه ها داشتند.

۲- کیفیت مطلب :

محتوای با کیفیت

یکی از معیار های مهم کیفیت مطلب شماست اگر در موضوعی که قرار است مطرح کنید حرف تازه ای برای گفتن نداشته باشید شانس دیده شدن شما خیلی پایین تر خواهد بود.رقبای خودتون رو بررسی کنید و ببینید که در رابطه با موضوعی که قرار است بنویسید چه چیز هایی رو مطرح کردن. نوشتن مطالبی که از قبل در محیط وب موجود هستند شانس شما رو برای دیده شدن کم تر خواهد کرد پس سعی کنید مطالبی که مینویسید بسیار جامع باشد و نواقص مطالب موجود را بپوشاند.سعی کنید تعداد کاراکتر های نوشته بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ باشد.اگر وبسایت شما تازه تاسیس است تعداد کارکترهای نوشته هایتان را به ۲۰۰۰ تا برسانید.مطالب کاربردی و تخصصی محبوب تر هستند پس در نظر داشته باشید مقالات شما نگاهی تخصصی تر داشته باشد.

۳-عنوان نوشته :

عنوان مناسب

نوشته شما هر اندازه هم که خوب و با کیفیت باشد اگر یک عنوان جذاب نداشته باشد تمام زحمت شما برای نوشتن مطلب به باد خواهد رفت.سعی کنید از عنوان های تکراری استفاده نکنید چرا که ممکن است موتور های جستجو مطلب شما رو یک مطلب تکراری تشخیص بدهند و برای آن ارزش بالایی قائل نباشند.فرض کنید یک نوشته خوب در رابطه با بورس تحصیلی مینویسید و عنوان آن را به این صورت قرار میدهید “بورس تحصیلی چیست؟”. این نوع از عنوان نویسی اشتباهیست که میتواند تمام زحمات شما را بی اثر کند. چرا که تعداد زیادی مطلب مشابه با همین عنوان وجود دارد.و متقاعد کننده هم به نظر نمیاد. گزینه بهتر میتونه این باشه “چقدر با بورس تحصیلی آشنایی دارید؟ تمام نکات در خصوص بورس تحصیلی” البته خودتون میتونید با کلمات بازی کنید و عنوان جذاب تری پیدا کنید.نکته بعدی این که سعی کنید از کلمات کلیدیتون در عنوان ها استفاده کنید.

زیر تیتر ها :

زیر تیتر محتوا سایت

چند زیر تیتر برای نوشته خودتون در نظر بگیرید، از کلمات کلیدیتون در زیر تیتر ها استفاده کنید. برای تیتر های عمومی از تگ h3 استفاده کنید و به تیتر های مرتبط  تگ h2 بدید.این عمل اهمیت هر بخش از محتوا رو برای موتور های جستجو مشخص میکنه.

تگ های وب معنایی :

وب معنایی

این بحث خیلی مفصل هست و در دوره آموزش طراحی سایت به خوبی راجب وب معنایی و تگ های html 5 صحبت خواهم کرد.با چند مثال براتون این مسئله رو جا میندازم.مثلا توجه کنید من در خط قبل از یک تگ معنا گرا برای نوشتن html 5 استفاده کردم وبه این صورت که اگر موس خودتون رو بر روی html 5 قرار بدید میبینید که متنی در خصوص این کلمه ظاهر میشه در واقع من از تگ abbr که برای نشان دادن یک جمله مخفف شده استفاده میشود استفاد کردم و در همین جا هم برای نمایش تگ abbr از تگ code که برای نمایش دادن یک تکه کد استفاده میشه بهره بردم.مزیت این کار این است که شما به موتور های جستجو در درک بهتر مطلب خودتون کمک میکنید و موتور های جستجو در وضعیت بهتری مطالب شمارو ایندکس میکنند.

محتوای چند رسانه ای :

محتوای چند رسانه ای

هرگز از قدرت محتوای چند رسانه ای غافل نشوید.سعی کنید در کنار مطالبی که مینویسید از عکس ها ،اینفوگرافیک ،فایل های صوتی و ویدیو ها استفاده کنید. امروزه بیشترین پنهای باند وب برای دیدن ویدیو ها مصرف میشه پس در نظر داشته باشید ویدیوهایی مرتبط با موضوع کسب و کارتون تهیه کنید و منتشر کنید در ضمن فراموش نکنید از تگ alt برای تصاویری که در سایت قرار میدید استفاده کنید.زمانی که به هر دلیلی تصاویر در مرورگر کاربر نمایش داده نشود متن این تگ جایگزین تصویر میشود.و کاربر متوجه ماهیت تصویری که نمیبیند خواهد شد.

توضیحات متا :

سئو محتوای وبسایت

توضیحات متا همان توضیحات کوتاهی است که در زیر عنوان نوشته در صفحه جستجو گوگل به کاربر نشان داده میشود.سعی کنید بهترین بخش از مقاله خودتون رو در توضیحات متا کپی کنید تا کاربر با خواند این بخش متقاعد به خوندن ادامه مطلب در سایت شما شود.یادتون نره از کلمات کلیدیتون در توضیحات متا هم استفاده کنید.

لینک سازی داخلی :

بهینه سازی محتوا

زمانی که یکی از مطالب شما دارای بازدید قابل قبول و خوبی هست حتما از نرخ بازدید این صفحه بهره ببرید .سعی کنید در این صفحه لینک هایی به سایر نوشته های خودتون بدید این عمل میتونه بازدید صفحات شما بیشتر کنه و کاربران موقت رو تبدیل به یک کاربر دائمی کنه .ضمن اینکه نرخ پرش سایت شما نیز کمتر خواهد شد.

بروز بودن مطالب :

بهینه کردن محتوای وبسایت

به روز بودن وبسایت و داشتن یک خط مشی مشخص بسیار حائز اهمیت میباشد.فرض کنید شما تعدادی کاربر دائمی دارید حال این کاربر ها بعد از چند روز دوباره به وبسایت شما سر میزنند اما مطلب جدیدی در وبسایت شما مشاهده نمیکنند و بعد از وبسایت شما خارج میشوند.این امر باعث افزایش نرخ پرش وبسایت شما خواهد شد.پس سعی کنید حداقل یک یا دو پست جدید و با کیفیت در وبسایتتان منتشر کنید.این مسئله هم در سرعت ایندکس شدن مطالب وبسایت شما و هم در کاهش نرخ پرش وبسایتتان اثر گذار خواهد بود.

سرعت بارگذاری صفحات :

سئو محتوا

سرعت بارگذاری صفحات رو با سرعت وبسایت اشتباه نگیرید.سرعت صفحات وبسایت سرعت لود شدن صفحه در نمایشگر کاربر میباشد.معمولا اگر سرعت بارگذاری صفحه بیشتر از ۵ ثانیه باشد باعث منصرف شدن و خروج کاربر از وبسایت شما خواهد شد.یکی از معیار های مهم دیگر برای موتور های جستجو سرعت بارگذاری وبسایت شما در نمایشگر کاربران میباشد. عواملی که میتواند در سرعت صفحات وبسایت شما تاثیر بگذارند یکی حجم تصاویری هستند که شما در مطالتون استفاده میکنید.سعی کنید حجم تصاویر را تا جایی کفیت آن خوب باشد کاهش دهید.مورد بعدی حجم کد های وبسایت شماست که میتوانید با minfy کردن کدها حجم آنها را کمتر کنید.

نکات اضافی برای افزایش ترافیک سایت :

بخاطر داشته باشید که بهینه کردن محتوا تنها بخشی از کار است برای رسیدن به نتایج مطلوب باید به سایر آیتم های سئو سایت نیز توجه کنید.مثلا شما یک مطلب مینویسید و یک سایت دیگر مطلب شمارو کپی میکنه اما در نتایج جستجو رنک بهتری نسبت به شما بدست میاره.نکته همینجاست! علت این امر این هست که سایت کپی کار در سایر موارد از شما پیش هست برای مثال از پروتکل امن https استفاده میکنه ولی شما از پروتکل http استفاده میکنید.اگر در ابتدای راه هستید و وبسایت شما تازه تاسیس هست به هیچ عنوان نباید دل سرد بشید.در چند ماه اول بعد از راه اندازی وبسایت ، وبسایت شما در حالت اعتبار سنجی قرار داره و موتور های جستجو در ماه های ابتدایی سعی میکنند که از زمینه فعالیت وبسایت شما سر در بیارن از همین رو اعتبار زیادی به سایت شما نمیدن چون ممکنه شما بعد از مدتی منصرف بشید و کلا قید سایتتون رو بزنید یا اینکه خیلی واضح در یک زمینه مشخص فعالیت نکنید. و یا کلا نظرتون تغییر کنه و وارد موضوع دیگه ای بشید.پس تا زمانی که موتور های جستجو از وبسایت شما مطمئن نباشند اعتبار زیادی به شما نمیدن و این یک امر طبیعیست.اما از طرف دیگه این مرحله یک فرصت طلایی برای شماست تا کیفیت وبسایت خودتون را اثبات کنید.با انتشار مطالب دسته اول ، کاربردی و منحصر به فرد میتونید به زودی جایگاه و امتیاز خوبی بگیرید و اعتبار دامنه خودتون را به خوبی بالا ببرید.

نکته بعدی که میخوام ازش صحبت کنم به کاربردن صحیح کلمات کلیدی هست.سعی کنید بین تعداد کلمات کلیدی و تعداد کاراکتر های نوشته توازن ایجاد کنید به کار بردن بیش از حد کلمات کلیدی در یک متن ممکنه باعث اسمپر شناخته شدن وبسایت شما بشه پس در استفاده از کلمات کلیدی به خوبی دقت کنید. از سوی دیگه سعی کنید کلمات کلیدی خودتون رو به ابتدای نوشته ببرید و از به کار بردن کلمات کلیدی عینا مشابه سایت های پربازدید خودداری کنید چرا که رقابت رو برای شما سخت تر خواهد کرد.

جمع بندی:
آیتم های مختلفی در بهینه سازی وبسایت وجود دارد که بهینه سازی محتوای وبسایت یکی از مهمترین آیتم هاست.با نوشتن مطالب کاربردی و تخصصی که حرفی تازه برای گفتن دارند و استفاده صحیح از کلمات کلیدی برای نوشته شانس دیده شدن افزایش پیدا میکنه.همچنین بهتر هست تعداد کاراکتر های نوشته ها بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ یا بیشتر باشد تا به خوبی موضوع مورد بحث رو پوشش بده و در کنار اون از تصاویر و محتوای چند رسانه ای برای درک بهتر مطالب استفاده بشه.استفاده از تگ های معناگرا به موتور های جستجو کمک میکنه تا با درک بهتری مطالب وبسایت مارو ایندکس کنند از سوی دیگه با بروز بودن و انتشار منظم مطالب میشه سرعت ایندکس مطالب رو بهبود داد و نرخ پرش کاربران رو کاهش داد.

توضیحات متا و یک عنوان خوب برای نوشته میتونه کاربران رو متقاعد کنه که وارد وبسایت شما بشوند و سرعت بارگذاری صفحات نیز در بهینه بودن مطالب دخیل هست.

شما هم اگر میتونید نکات دیگه ای رو به این مطلب اضافه کنید زیر همین پست کامنت بزارید تا من و دیگران از نظر شما استفاده کنیم.

 

امیرحسین للـه ئی

امیرحسین للـه ئی
امیرحسین للـه ئی فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات ، مدیر و نویسنده وبسایت برلند.علاقمند به کسب و کار اینترنتی و هر آنچه که به آن مربوط است.امیدوارم در کنار شما همراهان خوب برلند بتوانم به دانسته های خودم و شما کمی اضافه کنم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *