نکاتی در طراحی لوگو مناسب برای کسب و کارمان که باید بدانیم

این طراحی لوگو ها هستند که معمولا عضو مهمترین عوامل جذب مشتریان شما محسوب می شوند و در عین حال دیدگاه منحصر به فردی در دید گاه اول به مشتری القا میکند.یک لوگو خوب می تواند باعث تعهد مشتریان به تجارت شده، هویت خوبی برای برند ایجاد کرده و تصویری حرفه ای از شرکت شما ایجاد کند.
طراحی لوگو ها را میتوانیم به سه قسمت تقسیم کنیم:

۱-لوگو های متنی:

طراحی لوگو

لوگو هایی هستند که در آنها مدل فونت عوض می شود برای مثال لوگو شرکت کوکاکولا از فونت هایی استفاده کرده است که داری شیپ و استایل متفاوت میباشد و باعث تمایز آن می شود.

۲- لوگو های متنی_تصویری:

طراحی لوگو

معمول ترین و مناسب ترین لوگو ها هستند که در آن از هم تصویر و اشکال مناسب و هم نام و حروف تجاری استفاده می کنند.

۳-لوگو های شعاری:

طراحی لوگو

لوگو هایی هستن که علاوه بر نام تجاری و شکل مورد نظر یک پیام هم به عنوان شعار شرکت در نظر گرفته می شود. مانند لوگو شرکت بوش که شعار اجتناب ناپذیر برای زندگی را در لوگوی خود به کار برده است.

قبل از این که شروع به کشیدن لوگوی خود کنید باید اول پیامی را که می خواهید به دیگران منتقل کنید را برسی کنید آن را روی یک برگه بنویسید و در تمام مراحل از آن پیروی کنید.

 

همچنین بخوانید:چگونه کسب و کار اینترنتی را شروع کنیم ؟

مواردی که می تواند در ساخت یک لوگوی مناسب به ما کمک کند:

۱-ارائه پرسشنامه به مشتری:

در تمام مراحل طراحی مطلع بودن از نظرات و ایده ای مشتری اهمیت ویژه ای دارد. اولین مرحله در طراحی ارائه یک پرسشنامه به مشتری است تا بتوانید از سلیقه،ایده هاو نظرات او هم آگاه شوید. شما نمی توانید بدون اینکه نظر و خواست مشتری را بپرسید طراحی کنید. برای این که کار شما راحت تر شود می توانید یک پرسشنامه کوتاه در اختیار مشتری قرار دهید تا آن را پر کند. اما پس از پر کردن این پرسشنانه باز هم می توانید طی یک جلسه سوالاتی که در ذهن دارید را از او بپرسید.

۲-تحقیق در مورد کار:

شما باید در ابتدا اشنایی هایی با شرکت و هدف آن داشته باشید.باید در مورد تاریخچه رقبا،خدمات شرکت و مخاطبین آن شرکت باید اطلاعاتی بدست آورید شما نمی توانید برای یک شرکت حقوقی یه لوگوی بچه گانه طراحی کنید و در کنار آن شما نمیتوانید برای یک شرکت اسباب بازی یک لوگوی جدی و رسمی طراحی کنید.

-رنگ:پالت رنگ یکی از مهمترین قسمت های یک لوگوی ماندگار است. این یک انتخاب کم اهمیت نیست، رنگ ها معانی را می رسانند و ایده ها را منتقل می کنند

-شخصیت پردازی:مفهوم شخصیت پردازی در طراحی لوگو مفهومی بسیار مهم و اساسی است .نه تنها باید حدالامکان از کلیشه ای کار کردن بپرهیزید بلکه باید سعی کنید شخصیتی منحصر بفرد برای لوگو و طراحی آن ایجاد نمایید.

-تایپو گرافی:خیلی کم پیش می آید که لوگوی خوبی را ببینیم و در آن فقط از فونت استفاده شده باشد، اگر کسی در ازای طراحی لوگو به شما هزینه ای را پرداخت می کند انتظار دارد در قبال آن شما نیز تلاش کرده باشید.استفاده از نوشتار خاص و تایپوگرافی باعث می شود لوگو شما در طول زمان خاص بماند. اگر از تکنیک ساده ای برای طراحی لوگو استفاده کنید طراحان مبتدی به راحتی آن را کپی می کنند پس سعی کنید در تایپوگرافی مهارت واقعی خود را به رخ بکشید و برای آن زمان بگذارید و به خاطر داشته باشید اگر طرح شما مشهور شود، طراحان زیادی از آن کپی خواهند کرد.

-ساده کار کردن:هرچقدر شما طراح زبردست و حرفه ای و خلاق باشید بایداین عبارت را به خاطر داشته باشید “بیش از حد طراحی نکنید” گاهی اوقات در سادگی مفاهیم انتقال می یابد که با پیچیده ترین طرح ها قابل انتقال نیست. بزرگترین و مشهورترین برندهای جهان از طرح های ساده ای برای لوگو خود استفاده کردند.

۳-اندیشیدن در مورد طرح:

با اطلاعاتی که در دو مرحله قبل بدست آوردید حال میتوانید در مورد طراحی، استفاده از رنگ و در کل چگونه طراحی کردن آن بیندیشید. به مفهوم درونی طرح خود فکر کنید لوگو هایی که داری مفهوم درونی هستند داری تاثیر گذاری بیشتری هستند.

۴-طرح اولیه خود را بر روی کاغذ ترسیم کنید:

در ابتدا کار خود را از روی کاغذ شروع کنید اکثر طراحان بزرگ ابتدا کار خود را روی کاغذ می کشند و سپس به رایانه خود منتقل می کنند طرح های زیادی برای خود ترسیم کنید و سپس بهترین را به رایانه منتقل کنید. کشیدن طراح های زیاد باعث می شود که خلاقیت شما در طراحی به نسبت بیشتر شود.

۵-زمان هایی را برای استراحت برای خود در نظر بگیرید:

به طور مداوم ذهن خود را مشغول کار نکنید زیرا که در فاصله کوتاهی دچار بارش ذهنی میشوید. در بین کار به خود استراحت بدهید.هنگام استراحت ایده های بسیار خوبی به ذهن شما خطور می کند و برخی ایده ها پیشرفت چشم گیری میکند و پس از این که دوباره به سراغ سیستم خود می روید میبینید که پیشرفت قابل ملاحضه ای کرده اید و این عالی است.

۶-ارئه یک نتیجه یا خروجی:

پس از آماده سازی طرح، سرانجام آماده هستید تا خروجی یا نتیجه را به مشتری ارائه کنید. خود را برای ارائه توضیحات در مورد طرح آماده کنید. شما می توانید ۲ تا ۳ نمونه از بهترین طرح ها را به مشتری ارائه کنید. سپس نظر او را در مورد طرح و نیز اصلاحات احتمالی که باید روی آن انجام شود را از او بپرسید. ممکن است مشتری از شما بخواهد بعضی از قسمت های طرح های مختلف را با هم ادغام کنید. به نظرات او گوش کنید و آنها را یادداشت کنید. سپس، طرح را مطابق نظر مشتری طراحی کرده و اصلاحات نهایی را اعمال کنید و برای ارسال نتیجه نهایی آماده شوید.

همچنین اگر نیاز به طراحی لوگو حرفه ای تری دارید میتوانید از خدمات طراحی برلند استفاده کنید.

امیرحسین للـه ئی

امیرحسین للـه ئی
امیرحسین للـه ئی فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات ، مدیر و نویسنده وبسایت برلند.علاقمند به کسب و کار اینترنتی و هر آنچه که به آن مربوط است.امیدوارم در کنار شما همراهان خوب برلند بتوانم به دانسته های خودم و شما کمی اضافه کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *