هشت روش موثر برای افزایش فروش

هشت نکته که برای افزایش فروش باید بدانید

چگونه فروش بیشتری داشته باشیم ؟ چگونه مشتری پیدا کنیم ؟
افزایش مشتری همیشه یکی از چالش های بزرگ در هر کسب و کاری بوده و هست.یکی از سوال هایی که خیلی وقت ها از من پرسیده میشه این هست که چطور فروش بیشتری داشته باشیم به همین خاطر تصمیم گرفتم مطلبی رو در رابطه با افزایش  فروش و روش جذب مشتری منتشر کنم.

یک فایل صوتی رو برای شما دوستان عزیز اماده کردم که در این فایل ۸ روش موثر در جذب مشتری و افزایش فروش رو مطرح میکنم.امانکته ای که باید به آن اگاه باشید روش جذب مشتری تنها همین هشت روش نیستند. شما برای افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر باید استراتژی های بازاریابی خوبی داشته باشید و کسب و کار و محصولاتتون رو به درستی تبلیغ کنید.تبلیغات و استراتژی بازاریابی خوب اولین قدم در جذب مشتری میباشد. اما اگر شما یک فروشنده حرفه ای نباشید و یا محصولات و خدمات شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشد ممکن هست انتخاب  اول مشتریانتان نباشید.

روش جذب مشتری و افزایش فروش

برای افزایش فروش چه کار باید کرد؟

همانطور که گفتم افزایش فروش و روش جذب مشتری دارای چند فاکتور  و معیار مختلف هست که هرکدام به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم میتوانند بر میزان فروش شما تاثیر بگذارند.
فاکتور های موثر در میزان فروش:

  • شهرت و اعتبار برند
  • مدیریت فروشگاه
  • استراتژی های بازاریابی
  • محیط فروشگاه
  • محل فروشگاه
  • کیفیت محصولات و خدمات
  • تبلیغات
  • مشتری مداری (CRM)
  • تقضای بازار
  • تعدد رقبا و محصولات مشابه
  • آگاهی مشتریان بالقوه از موجودیت برند شما
  • میزان تردد افراد (برای فروشگاه های کوچک محلی)
  • خلاقیت و نوآوری در محصولات
  • فروشندگان شما
  • تنوع محصولات
  • عوامل روانشناختی(مانند میزان نور در فروشگاه ، عطر و بوی فروشگاه ، رنگبندی ، دکوراسیون و …)

هر کدام از فاکتور های بالا نقش به سزایی در میزان و کیفیت فروش و افزایش مشتری های شما دارند.برای آنکه به بهترین نتیجه دست پیدا کنید مستلزم این هستید که تا حد ممکن هر کدام از این فاکتور ها رو بهبود ببخشید.کمپانی ها و شرکت های بزرگ از منابع و بودجه کافی برای برند سازی استخدام کارشناسان خبره بازاریابی ، گسترش واحد تحقیق و توسعه ،ساخت تبلیغات هدفمند و … رو دارا هستند و اگر از یک تیم مدیریت قوی و کاردان برخوردار باشند میتوانند سهم خوبی رو از بازار نصیب خودشان کنند.اما اگر یک فروشگاه یا شرکت با منابع ، امکانات ، افراد و بودجه محدود داشته باشیم باید چه کار کنیم؟

چگونه فروش بیشتری داشته باشیم

روش جذب مشتری برای فروشگاه ها و شرکت های کوچک و محلی

برای شرکت ها و فروشگاه های محلی برند سازی،بازاریابی و تبلیغات در سطح محدود تری پیشنهاد میشود، جهانی فکر کنید و منطقه ای عمل کنید.برای اینکه بتونید فروش بهتری داشته باشید به مواردی که مطرح میکنم عمل کنید.

۱.حذف محصولات و اجناسی که سودی ندارند :
گاها دیدم صاحبان فروشگاه هایی رو که با برای بیشتر کردن تنوع محصولات یا به اصطلاح عامیانه برای جور بودن اجناس فروشگاه محصولات مختلفی رو در کنار محصولات اصلی قرار میدهند.این استراتژی موجب هدر رفت و سوخت شدن بودجه و سرمایه شما خواهد شد.لیستی از محصولاتتان تهیه کنید. و بررسی کنید هزینه تولید/ تهیه هرکدام چقدر میباشد.سود فروش هر محصول را با تعداد فروش آنها در ماه بررسی کنید.شما باید بدانید که کدام محصول فروش و سود بیشتری دارد و تقاضا برای کدام محصول شما بیشتر میباشد.محصولاتی را که سود اوری لازم برای کسب و کار شما رو ندارند از لیست خود خارج کنید.

۲.انعطاف پذیری و تغییر با نیاز بازار :
مد و مدگرایی امروز نقش بسزایی در سلیقه مشتریان ایفا میکند. مد گرایی تنها برای پوشش و البسه نیست.امروز تمایل عموم مردم به استفاده از  خدمات و کالا های نوین ، خلاقانه و کاربردی بیشتر از هر زمانی شده است.محصولات شما اگر همگام با تحولات روز جامعه نباشد رقیبان شما خیلی زود از شما پیشی خواهند گرفت.

۳.عوامل روانشناختی:

سعی کنید با نور پردازی جالب و زیبا توجه افراد رو به فروشگاه خودتون جلب کنید.اگر کمی فکر کنید متوجه میشوید که بارها پیش آمده که هنگام گذر از یک خیابان نور پردازی یک فروشگاه توجه شمارو به خودش جلب کرده است. نور پردازی خوب میتواند توجه دیگران را به فروشگاه شما جلب کند و انها را از وجود فروشگاه شما آگاه کند.

محصولات خودتون رو داخل یک بسته بندی شیک و زیبا به دست مشتری بدهید.بسته بندی زیبا مشتریان شما رو ترغیب به خرید از شما خواهد کرد.اگر بتوانید محصولاتان را داخل بسته بندی هایی قرار بدهید که مشتریان بتوانند بعد از خرید از آن استفاده های دیگری کنند بسیار عالیست.

محیط شرکت و فروشگاه را آرام نگه دارید،اگر محیط فروشگاه شما پر از سر و صدا و دچار هرج و مرج باشد مانع تمرکز و تصمیم گیری مشتریان خواهد شد.زمانی که آرامش بر قرار باشد مشتریان میتوانند با حوصله بیشتری به محصولات و خدمات شما نگاه کنند و راحت تر برای انتخاب تصمیم بگیرند.شلوغی محیط مشتریان شما رو از فروشگاه فراری خواهد داد.

عطر ها و بوها هر کدام تاثیر خاصی بر رفتار خریدارن  خواند داشت.در فروشگاه های بزرگ جایی برای پخت نان و شیرینی تازه در نظر میگیرند، شاید می خواهند جنس شان جور باشد! البته این هست. ولی یک دلیل مهمتر دارد. پخش بوی شیرینی تازه “ناخودآگاه” شما را وا می دارد که از مواد خوراکی بیشتر خرید کنید.

چرا در برخی کفش فروشی ها از اسپری با بوی چرم استفاده می کنند؟
بوی چرم “ناخودآگاه” باعث می شود بیشتر از آن فروشگاه خرید کنید.
نایک که از برندهای معروف کفش و پوشاک ورزشی است، با استفاده از رایحه خاص در فروشگاهایش تا ۸۰ درصد فروش خود را افزایش داد!

بوی دارچین، حس گرما را انتقال می دهد، اگر در استفاده از محصولات لاغری نظیر بالش ها و کمربندها (حرارتی) و مانند آن چنین بویی استشمام کردید آن را تصادفی تلقی نکنید!

بوی چوب هم حس لوکس بودن را انتقال می دهد، اگر هنگام ورود به یک لوکس فروشی چنین بویی را حس کردید، با دقت بیشتر خرید کنید.

شما هم از همین استراتژی جذاب در فروشگاهتان استفاده کنید.

۴.بازاریابی و تبلیغات :
اینها دو گزینه ای هستند که همه به خوبی با این دو فاکتور مهم آشنا هستیم.برای اینکه چطور استراژی خوبی برای بازاریابی و تبلیغات پیدا کنیم نیاز به بررسی های دقیق تری هست و توضیح این موارد خارج حوصله این بحث میباشد.

۵.فروشندگان : 
فروشندگان شما باید توانایی های خوبی در فروشندگی داشته باشند. توانایی فروشندگان رابطه مستقیمی با میزان فروش و جذب مشتری بیشتر دارد.اگر فروشنگان شما از پوشش مناسب ، لحن خوب ،ظاهر معقول و منطقی و … برخوردار نباشند موجب نگاه منفی مشتریان به فروشگاه و فروشندگان شما میشود.

افزایش مشتری ، چگونه مشتری پیدا کنیم

چطور فروشنده ای حرفه ای باشیم تا فروش بیشتری داشته باشیم؟

برای شما یک فایل صوتی کوتاه آماده کردم که در این پادکست ۸ نکته برای فروشنده خوب بودن و در نتیجه افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر برای شما توضیح میدهم. قاعدتا میتونید نکات و جنبه های مثبت دیگه ای رو هم خودتون برای فروشنده حرفه ای بودن و تجربه کردن فروش بیشتر  به این لیست اضافه کنید.

امیدوارم که این آموزش برای شما مفید بوده باشه .اگر شما هم میتونید مواردی رو به این مطلب اضافه کنید در کامنت های زیر همین پست برای من و کاربران دیگر نظرتون رو مطرح کنید.

امیرحسین للـه ئی

امیرحسین للـه ئی
امیرحسین للـه ئی فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات ، مدیر و نویسنده وبسایت برلند.علاقمند به کسب و کار اینترنتی و هر آنچه که به آن مربوط است.امیدوارم در کنار شما همراهان خوب برلند بتوانم به دانسته های خودم و شما کمی اضافه کنم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *